בשורה משמחת: כביש המנהרות יוכפל לכביש דו מסלולי

אבי יעקב 3 Comment on בשורה משמחת: כביש המנהרות יוכפל לכביש דו מסלולי

שר התחבורה ישראל כץ במענה לשאילתה של ח"כ יעקב אשר: כביש המנהרות יוכפל לכביש דו מסלולי בתוספת נתיב לתחבורה ציבורית

צילום: Nati Shohat/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כביש המנהרות המחבר את העיר ביתר עילית וערים נוספות לירושלים יוכפל לכדי שני נתיבים לכל כיוון בתוספת נתיב תחבורה ציבורית, כך בישר שר התחבורה ישראל כץ במענה לשאילתה של ח"כ יעקב אשר.

בשאילתה אותה הגיש ח"כ אשר הוא ציין לשר התחבורה כי כביש המנהרות המוביל מביתר עילית לירושלים הינו העורק התחבורה הראשי המחבר את גוש עציון עם ירושלים והמשרת אוכלוסייה המונה מאות אלפי תושבים ובהם תושבי שלוש רשויות עירוניות (אפרת, קריית ארבע וביתר עילית), ומועצות אזוריות (מטה יהודה, גוש עציון והר חברון), ובנוסף הכביש משרת חלק נכבד מתושבי בית שמש וכך גם תושבים מאזור דרום הארץ.

עוד הוסיף ח"כ אשר וציין כי על אף שהכביש בתכנון היה אמור להיות דו מסלולי, עד היום הכביש  סלול נתיב אחד לכל צד בלבד, כשמבדיקה שנעשתה מול חברת 'נתיבי ישראל', האחראית על תשתיות התחבורה נמסר כי " התכנית להרחבת כביש המנהרות לא קיבלה אישור של משרד התחבורה”.

העומס הרב על הכביש שמשרת מספר כה גדול של תושבים וכן המצב בכביש שכל תקלה קטנה, תאונה או אירוע בטחוני משתקים את המנהרה ואלפי נהגים נידונים לנסיעה בדרכים חלופיות ולעיתים אף מסוכנות מבחינה ביטחונית מחייבים את הרחבת הכביש לדו מסלולי כפי התכנון המקורי ובדיקה להרחבה נוספת של שלושה נתיבים לכל כיוון, ציין ח"כ אשר וביקש משר התחבורה להרחיב את הכביש ולהתאימו לצרכי התושבים ובכך למנוע את הפקקים הארוכים המשתרכים כל בוקר מביתר עילית לירושלים ובסיום יום העבודה מירושלים לעיר ביתר עילית.

שר התחבורה ישראל כץ השיב כי לאחר בדיקה הוחלט לקדם תכנון של הכפלת כביש המנהרות לכדי שני נתיבים לכל כיוון בתוספת נתיב תחבורה ציבורית, כשהתכנון המוקדם של הפרויקט כבר הושלם וכעת מתחיל תכנון מפורט שלאחריו יתוקצב הפרויקט לביצוע.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    בשעה טובה ומוצלחת
    תוך כמה שנים ?????????

  2. 2

    תודה רבה רבה לכם.
    מהיום כבר לא יהיה פקקים לביתר!!!!!
    אבל לא הבנתי אם זה שתי נתיבים פלוס נת"צ או השני זה הנת"צ.
    מקווה להבין בעז"ה
    ובכל זאת תודה רבה לכם על הכל.

  3. 1

    השני זה הנתץ מה נראה לך לא עד כדי כך משקיעים בביתרים כמוני….